3 romantiske reisemål

Nå som de fleste av oss har lagt reising på hylla de siste to årene, kan vi jo bare drømme om den dagen vi faktisk skal reise på en ferie igjen. Dette har ihvertfall vært svært etterlengtet hjemme hos oss! Både Riccardo og jeg elsker å reise på turer sammen, ikke nødvendigvis så langt, men det er noe med å ta seg tid til å bare være med hverandre, og å finne på ting som man kanskje ikke gjør så mye av i hverdagen. Vi elsker å dra ut å spise nye steder, eller å dra på museum for eksempel!

  Jeg har hatt god tid i det siste til å gjøre research på steder vi kan reise fremover, har blitt skikkelig inspirert til å finne nye og romantiske reisemål som vi kan besøke sammen. Derfor passet det jo også helt perfekt at jeg fikk boken Verdens fineste 55 reisemål (av Kristin Valla), i gave for en liten stund tilbake. Riccardo og jeg har vært mye fra hverandre den siste tiden, og det er derfor vi ønsker å tilbringe litt mer kvalitetstid sammen, og gjerne i romantiske omgivelser. I dag tenkte jeg at jeg skulle dele litt av mine oppdagelser og reisemål sammen med dere! Kanskje du også finner et sted du ønsker å besøke med din kjære?

Toscana, Italia

Hvem drømmer ikke om en romantisk tur med sin kjære til en fantastisk villa inni mellom de vakre vinåkrene i Toscana? Med spa, god mat og drikke, og nydelige rom med den vakreste og mest fredfulle utsikten. Riccardo og jeg har vært på en sånn tur en gang tidligere til Toscana, og det var et minne for livet.

Hotellene er mange å velge i, men et sted som fanget min interesse var Conti di san Bonifacio Wine and wellness retreat. Her får du nydelige rom, med egen balkong. Et perfekt sted å trekke seg tilbake, å nyte tiden sammen med din kjære.

Prisene ligger på alt fra 3000 – 5000 kr natten, så dette et av de dyrere stedene å besøke.

Lysefjorden, Norge

The bolder sky lodges. Et unikt overnattingsmulighet I Sande, Rogaland. På dette hotellet er det mulig å booke en liten “hytte” på 22 kvadrameter med unik utsikt over Lysefjorden. Med de store vinduene gir det deg en følelse av at du svever over fjorden. Det er dessverre ikke noe mat å få servert der, men kjøkkenet i hytten gir dere mulighet til å lage god mat sammen.

Prisene ligger på 3700 kr per natt, eller 7400 kr for en weekend.

Alta, Norge

Sorrisniva igloo Hotell

Ja, tro det eller ei – i Alta finnes det et unikt Igloo hotell! På dette hotellet finner du 20 rom og suiter, en bar og kapell – ALT laget av is! Hvert år velger de et spesielt tema fra lokal historie, som for eksempel Vikinger. Alle statuene og dekorasjonene blir da skjært ut av is for å vise dette temaet. Dette er helt klart et sted Riccardo og jeg skal besøke en gang.

Prisene ligger på mellom 2000-5000 kr per natt.

 

Alle bildene er hentet fra Tripadvisor og Booking.com

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg