Storytime : Slik møttes vi

Hei dere!

Nå skal jeg fortelle dere om hvordan jeg møtte mannen i mitt liv, og vår kjærlighetshistorie. Riccardo og jeg møttes av veldig mange tilfeldigheter, så mange at jeg nesten blir litt skremt av å tenke på hvor mye som kunne gjort at vi aldri hadde møttes.

For å starte historien skal jeg ta dere tilbake til 2016 og min russetid. Midt i russetiden ble jeg veldig syk, jeg hadde høy feber og kroppen var slapp og sliten på en helt annen måte enn jeg hadde følt noen gang tidligere. Dette varte i en ukes tid, og formen ble egentlig bare verre. På sykehuset oppdaget de at jeg hadde kyssesyken, men ikke bare det – som følge av kyssesyken hadde jeg en leverbetennelse som var ganske ille. Det var vel egentlig så ille at jeg måtte holde meg sengeliggende i en lengre periode. I tillegg til dette hadde jeg klart å få en skikkelig halsbetennelse, som ikke hjalp veldig på situasjonen. Kroppen var helt utslitt og jeg trengte hvile. Å dra på skolen for å ta eksamen fikk jeg ikke lov til, så jeg ble fint nødt til å ta igjen det tapte til høsten igjen. Det var tungt for meg, og jeg var veldig umotivert. Jeg måtte ta hele tre eksamener til høsten, men heldigvis slapp jeg å gå hele året om igjen. Som motivasjon til å fullføre sa pappa at jeg skulle få en premie om jeg klarte å få gode karakterer på eksamenene mine. Jeg skulle få reise hvor jeg ville i en langhelg. Så da jeg fullførte skolen, bestemte jeg at vi skulle reise til Italia sammen.

Sommeren 2017 dro pappa og jeg til Roma. Det var første gangen noen av oss hadde vært der, så vi hadde lagt fullt med planer for hver av de i 4 dagene vi skulle være der. Første dagen gikk vi vel egentlig rundt å ble kjent med byen, og senere på kvelden dro vi ut for å spiste pizza (et must når man er i Italia). Restauranten var rett ved Fontana di Trevi, der sies det at det bringer lykke å kaste en mynt over skulderen og ut i fontenen. Dette måtte vi selvfølgelig teste. Etter dette ble vi enige om å ta oss en drink, så vi gikk inn på det som var en irsk pub med et band som spilte live musikk. Det var helt stappfullt, og vi ble sittende på et bord sammen med noen andre turister. En drink ble til to og tre, og etterhvert ble bandet ferdige med å spille. Tilfeldigvis kom bandet å satt seg ved vårt bord, og vi kom i prat. De skulle reise videre til en annen kul bar midt i sentrum av Roma, og de ville veldig gjerne at vi skulle bli med dit. Jeg har ingen anelse om hvorfor vi sa ja til å bli med på det, men det gjorde vi altså.

Samtidig som at pappa og jeg var på vei fra den ene baren til den andre, var Riccardo ute med en venn for å feire at de begge hadde bestått en pilot eksamen den dagen. De hadde helt bestemt latt være å gå på den baren de hadde pleid å dra på når de var ute, og heller dratt til diverse andre steder akkurat denne kvelden. I følge Riccardo hadde de to vært på vei hjem da de tilfeldigvis gikk forbi baren, da hadde han overtalt kompisen sin om å ta en siste øl der før de dro hjem.

Pappa og jeg hadde akkurat kommet inn den overfylte baren, da han skulle gå å kjøpe en drink til oss hver. Han brukte veldig lang tid, og jeg ble utålmodig. Da jeg gikk for å se etter han stod han å pratet med noen gutter, de hadde visst sittet i veien for at han skulle få betalt. Det var Riccardo som satt der, og det var slik ble vi introdusert for hverandre for første gang. Ifølge oss begge var det kjærlighet ved første blikk. Vi hadde en kjemi som jeg aldri har hatt med noen andre før, vi snakket så lett og han virket så tilstede i samtalen. Vi pratet sammen til baren stengte, og etter det fulgte Riccardo oss til hotellet vårt. Der utvekslet vi telefon nummer.

Siden dette var en ferie med pappa, var jeg ganske bestemt på at jeg skulle tilbringe tiden min med han. Så de neste tre dagene møttes Riccardo og jeg bare på kveldene etter at vi hadde hatt middag hver for oss. Riccardo hentet meg utenfor hotellet, og så viste han meg rundt i Roma. Det føltes nesten ut som å være med i en film, for alt var så idyllisk. Jeg ville ikke at ferien skulle ende, og det var helt grusomt å sette meg på flyet hjem til Norge igjen. Vanligvis ville jo en sånn ferieflørt bare blitt til minner, og jeg ville dra tilbake til hverdagen igjen. Heldigvis var Riccardo like interessert i meg som jeg var i han, og allerede dagen etter at jeg kom hjem hadde han allerede bestilt billetter for meg tilbake til Roma.

Det var sånn vi møttes, en haug med tilfeldigheter og når man minst venter det. Jeg er så takknemlig for at pappa tok meg med til Roma, og for at jeg var så heldig å tilfeldigvis var i den baren akkurat den kvelden. Jeg har mange fler historier å dele med dere, men det får bli en annen gang.

Ha en fin dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg