Middagsmeny : mandag – torsdag

Hei og hopp!

Dette året har jeg begynt med en ny rutine i håp om å spare penger og å spise litt sunnere i hverdagen. Jeg har nemlig begynt å planlegge middagene fra mandag til torsdag! På den måten tror jeg at vi slipper mindre spontane kjøp og snacks på butikken. Jeg har en dårlig vane med å tenke : nei, i dag tar vi noe enkelt og greit til middag. Sikkert 8/10 ganger ender det da opp med å bli noe med pasta eller pizza. Jeg ønsker å utfordre meg selv til å lage nye retter, også har jeg en liten tanke om å presse inn en dag med fisk i uken. Jeg har vært veldig dårlig på å huske å spise fisk, rett og slett fordi jeg ikke er så veldig glad i det. Nå håper jeg å lære meg til å like det.

På søndagskveldene setter jeg meg ned å lager en oversikt over hva vi kan spise den kommende uken, og en handleliste på alt vi trenger. Jeg prøver å ta mye av de samme ingrediensene løpet av uken, sånn at vi slipper å kaste så mye mat.

Mandag – Grønnsakssuppe

Tirsdag – Wok med kylling

Onsdag – Fiskepanetter med salat

Torsdag – Gulrotsuppe med kylling

På fredager pleier jeg som regel å unne meg selv noe jeg føler for der og da til middag, og da kjøper jeg ofte inn litt snacks og godteri til helgen også.

Det er så deilig å ha en meny å se på så jeg slipper å prøve å være kreativ i butikken hver dag. Jeg koser meg masse med å planlegge og organisere dette, så det har virkelig vært en hit hos oss. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig inspirert til å finne nye oppskrifter, og at jeg faktisk gleder meg til å lage mat istedenfor at det skal bli et stress moment.

Er dette noe dere ønsker at jeg skal dele mer av?

Jeg kan jo eventuelt dele noen oppskrifter med dere også?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg