Bryllupshelgen

Hei igjen!

 

Nå har vi akkurat satt nesa hjemover mot Norge etter en helt fantastisk helg her i Polen. Det ble ikke lange dagen med kjøring her i dag, rett og slett fordi vi tenker å kjøre akkurat samme rute som ned hit, og vi var så fornøyde med hotellene vi stoppet på ned hit. Som nevnt i tidligere innlegg har broren min og jeg kjørt hele veien fra Norge til Polen for å delta på feiringen av bryllupet til fetteren vår! Nå tenkte jeg å dele bilder og fortelle dere alt om de siste dagene her!

Fredag – På fredagen startet vi dagen i Warszawa på et helt nydelig hotell! Vi hadde booket rom i øverste etasje med fantastisk utsikt over deler av byen! Vi hadde booket frokost ikke bare for oss, men også fetteren vår som landet med et tidlig fly den dagen. Han ankom hotellet i nitiden og vi gikk alle sammen ned på restauranten sammen. Det må ha vært den beste hotellfrokosten jeg har hatt i hele mitt liv! Det var tidenes buffé med alt mulig, er det noe de kan her i Polen så er det å lage mat! Etter den gode frokosten satte vi nesa videre mot den andre store flyplassen her i Warszawa der vi skulle plukke opp Riccardo som kom fra England. Det var såå koselig å se han igjen, jeg savner han jo så mye når vi er så lenge fra hverandre.. 

Bryllupet skulle være i en by som heter Siedlce, to timer kjøring fra Warszawa. Etter litt kluss med google maps kom vi endelig frem til hotellet rett før resten av familien. Det var så utrolig koselig at hele familien var samlet på et hotell! Det var jo noen vi kjente uansett hvor vi gikk, og det var alltid noen vi kjente som satt i hotellbaren om vi ønsket noe å drikke eller spise! 

Første dagen skulle det være en stor grillfest, så vi gjorde oss klare før vi ble hentet av noen biler som skulle frakte oss til festen. Herregud, så kult det var der! Det var en Stor scene, en tattovør som lagde henna tattoveringer på alle jentene, og ikke minst pyntet flott på mange bord ute foran alle grillene der maten skulle tilberedes. Det var musikk, god mat og drikke hele kvelden, og masse mennesker fra hele verden. En skikkelig vellykket kveld! 

Lørdag – Vi kom rimelig sent hjem dagen før, så lørdagen startet litt tregt for vår del. Vi kom oss akkurat ned til frokosten før de skulle stenge den, og alt gikk litt tregt den dagen. Selve serimonien skulle ikke være før i firetiden så Riccardo og jeg bestemte oss som mange av de andre i familien for å gå inn på badelandet som hørte til hotellet. Det var skikkelig forfriskende å svømme litt, og jeg følte meg faktisk mye bedre etterpå. Riccardo, pappa og fetteren min utfordret meg til konkurranse i hvem som kunne komme fortest ned den høyeste vannsklier der, men jeg måtte tidlig innse at jeg ikke hadde en sjanse.. Det var uansett veldig moro! Etter badelandet trodde jeg at jeg hadde god tid til å fikse meg på rommet, jeg hadde nemlig beregnet hele to timer.. Men av en eller annen grunn klarte jeg absolutt ikke å bli ferdig på den tiden, og både jeg og Riccardo var rimelig stresset da vi innså at det var ti minutter til bussen til seremonien skulle gå og vi hadde fortsatt ikke skiftet. Jeg skulle ha på meg bunad i seremonien og en annen kjole på festen etterpå. Så med mye stress, ikke vann og ekstrem varme i bunad kan man trygt si at jeg var veeeldig glad for at det var aircondition på bussen som skulle frakte oss bort. Seremonien var fantastisk, og ekstremt rørende! Det var flott pyntet i kirken, og det ble spilt nydelig musikk med harpe og fiolin, det var skikkelig vakkert! Det var interessant å være med på et Polsk og katolsk bryllup, og det var en skikkelig kul opplevelse å være med på! Etter seremonien ble vi fraktet til et gigantisk nydelig område der selve festen skulle være. Der ble vi møtt med champagne og masse gode småretter. Det var sååå fint pyntet der, jeg ble skikkelig imponert over hvor koselig de hadde gjort det! 

Det var forskjellige små biler på utsiden blant annen en der man kunne ta morsomme bilder sammen, og en som serverte italiensk Aperol. Det var også Cocktailbarer som lagde de BESTE drinkene jeg har smakt!! 

Jeg var selvfølgelig også veldig glad for å kunne ta av meg bunaden og få på meg kjolen jeg hadde kjøpt til bryllupet. Etter MASSE mat og drikke var det forskjellige leker og Riccardo endte faktisk opp med å vinne stolleken, men endte opp med tidenes blåmerke på hele ryggen, haha! Det ble dansing, konsert og moro hele kvelden.. og nok en gang kom vi hjem aalt for sent! 

Søndag – På søndagen var det duket for en bedre lunsj på en nydelig restaurant midt i ingensteds! Det var en utrolig stor og nydelig hage med forskjellige steder å sitte, fontene og nydelig utsikt over åkre. Nok en gang var det fikset så utrolig fint til oss, og vi fikk servert rett på rett og endte nok en gang opp med å spise mye mer enn vi egentlig burde ha gjort, det er vanskelig å la være når det er så godt.. Vi ble der i mange timer, før vi dro tilbake på hotellet. Der ble vi sittende i hotellbaren i mange timer sammen med mange andre i familien, og det var så koselig! Det ble en litt roligere kveld, noe som var veldig deilig etter to dager med full fest! 

Nå ligger jeg som sagt på hotellet i Warszawa på en nydelig leilighet vi fikk booket her! Det er så stort og fint her, jeg vurderer å bestille meg en massasje på rommet etterfulgt av noe mat og ta meg et langt bad.. Men Riccardo, mamma og jeg var på en nydelig restaurant vi fant på vei til hotellet tidligere i dag, og der spiste jeg tre store retter, så det er mulig jeg utsetter spisingen noen timer til. 

Det ble et langt innlegg, men jeg håper alle bildene gjorde opp for all teksten! I morgen tenkte vi at Riccardo kunne skrive et innlegg her der han svarer på noen av deres spørsmål! Om du lurer på noe kan du sende inn spørsmål på Instagram :  https://www.instagram.com/helenehillestad/

 

– Jeg håper dere har hatt en fin helg, så hører dere fra meg i morgen igjen! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg