Dagen der alt gikk galt

Heisann dere!

 

I går sovnet jeg rett og slett før jeg fikk lagt ut dette innlegget, men nå skal jeg fortelle dere hvorfor overskriften ble som den ble.

 

Jeg stod som vanlig opp i åtte tiden, men siden Riccardo fortsatt sov lå jeg bare i sengen å så på en dokumentar imens jeg ventet på at han skulke våkne også, og før jeg visste ordet av det sov jeg også..  Vi våknet ikke før sikkert tolv, og vi var skikkelig forvirret begge to. Riccardo fortalte meg at han hadde lyst til å gå ut å spise lunsj siden det var søndag, det har på en måte blitt en liten tradisjon vi har. Vi hadde ikke booket noe bord, men han ville dra på favoritt restauranten vår her og tenkte at det gikk fint uten reservasjon. 

Jeg fikset og ordnet meg og i det vi akkurat hadde gått ut døren legger vi merke til at kjolen min har raknet på armen.. skikkelig irriterende siden det er andre gangen jg har den på! Da måtte jeg selvfølgelig løpe inn å finne en ny kjole i all hast. Da jeg kommer ut av leiligheten igjen ser jeg at Riccardo søren meg har klart å søle cola utover hele skjorten sin, og vi måtre opp i leiligheten igjen.. Klokken var allerede 30 minutter etter da vi egentlig hadde tenkt til å være på restauranten, og ingen av oss hadde spist noen ting enda. 

Vi kom oss til slutt til restauranten, men gjett hva; de var totalt overbooket! Da vi gikk tilbake til bilen klarte Riccardo å prestere i å tråkke i en hundebæsj, og vi vare begge rimelig irriterte. Det var ingen restauranter i nærheten så vi måtte kjøre bilen helt hjem for å gå inn til sentrum derfra. Vi var da 1,5 time etter at vi egentlig skulle ha spist, og vi merket det en smule på humøret begge to. 

Vi gikk og gikk, men ingen av oss klarte å bwstemme seg for hvor vi skulle spise, og vi ble til slutt så lei av å traske rundt at vi bare gikk inn et sted for å spise. Nå skal sant sies at vi var nok i overkant pyntet for dette stedet, og det føltes veldig ut som en fastfood restaurant, så da måtte vi søren meg reise oss opp derfra og fortsette jakten på et passende sted å spise lunsj.

Vi hadde egentlig gitt opp og var på vei hjemover da vi går forbi en indisk restaurant og vi bestemte oss for å gå inn der. Det var fatisk nesten ingen andre der, og den så veldig fin og elegant ut, så det passet jo perfekt for oss.. Klokken var hvertfall blitt 16 før vi fikk i oss dagens første måltid! Det var såå god mat, og vi koste oss skikkelig! Inntil det kom inn flere gjester. Det var to bord med mennesker som altså var så høylytt og fulle at vi faktisk ikke gadd å sitte der lenger. Jeg skjønner ikke at voksne mennesker ikke klarer å oppføre seg når de er på date med konene sine engang. Det var en mann dom var ute å spiste med en dame som helt klart var kona hans, og han var så sykt full. Han sjanglet bort til andre bord bare for å lage bråk, jeg satt å syntes synd på den stakkars kona som så rimelig flau ut der hun satt.

Uansett, det ble en lang historie. Resten av dagen gikk til å se på Vikings sammen, og bare slappe av! 

 

Jeg håper dere har hatt en fin helg, så hører dere fra meg senere i dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg