Det er viktig å utfordre seg selv

Hei hei!

 

I dag har det vært en veldig merkelig dag for min del. Jeg våknet som vanlig av meg selv, men måtte gå å legge meg igjen da jeg innså at klokken var halv seks på morgenen. Jeg sovnet som en stein og både jeg og Riccardo sov faktisk helt til klokken elleve i dag.. Jeg elsker å stå opp tidlig og står nesten alltid opp rundt åtte på morgenen selv om jeg ikke har noen konkrete planer for dagen. Jeg hater følelsen av at jeg har sløst bort hele morgenen og ikke minst følelsen av å være ueffektiv. Derfor var vi begge litt satt ut da vi fant ut at vi hadde sovet så lenge i dag, men heldigvis skulle ikke Riccardo på jobb før tre. 

Vi prøver å begrense oss på matinnkjøpene om dagen, for vi har innsett at vi sløser ekstremt mye penger i måneden på mat. Derfor hadde vi ikke noe mat i kjøleskapet i dag, og måtte starte dagen med en tur i matbutikken. Det har vært så fint vær her i dag, så vi kunne kjøre med taket åpent, jeg ELSKER når vi gjør det.

 Vi brukte en hel time inne på matbutikken, og kom bare ut med to handleposer.. Jeg skjønner ikke hvordan vi klarer det. Etter noen timer måtte Riccardo dra på jobb igjen, og jeg sitter nok en gang alene i leiligheten. Jeg er oppvokst i en stor familie og er absolutt ikke vant til å være så mye alene som jeg har vært her. Det er ikke noe gøy å sitte inne i en leilighet uten balkong når solen stråler utenfor, så jeg bestemte meg faktisk for første gang for å dra ut å spise alene. Det høres kanskje ikke ut som en big deal, men jeg kan love dere at for en som ALDRI har vært alene i hele sitt liv er det en ganske tøff oppgave. Jeg vet ikke om det er fordi jeg føler meg teit eller at jeg er redd for hva folk skal tenke om meg, men jeg kjenner faktisk at jeg blir engstelig av å være bare meg. Det er nettopp dette jeg prøver å øve meg litt på om dagen, for det er jo så utrolig viktig å kunne trives i eget selskap. Jeg ble sittende ute å spise en enkel cæsar salat, og det var faktisk ikke så ille å være alene som jeg hadde fryktet. Det er godt å utfordre seg selv på sånne ting, man føler seg jo så lettet etterpå.

Resten av dagen har gått til å bare surre rundt i leiligheten. Jeg presterte selvfølgelig i å sovne på sofaen i noen timer – som om ikke jeg hadde fått nok søvn i dag. Er det ikke rart hvordan vi blir mer late når vi ikke har noe å gjøre? Uansett så våknet jeg av hyling og skriking utenfor vinduet mitt som stod åpent. Vi bor i øverste etasje så de må ha vært ganske høylytte. Da var det noen hjemløse mennesker som hadde samlet seg på parkeringsplassen på utsiden her med telt og musikk og fullt party. Jeg så at de etterhvert fikk beskjed om å flytte seg av en av de som jobber i resepsjonen vår, og de valgte å flytte seg lenger bort, heldigvis.

Nå har jeg nettopp laget taco, både til meg og Riccardo! Nå skal han ha fire dager fri, noe jeg ser ekstremt frem til! Planene for resten av kvelden blir rett og slett å sette meg ned å øve på italiensken min. Riccardo har nemlig bestemt seg for å begynne å prate italiensk med meg istedenfor engelsk i forsøk på at jeg skal lære fortere.

– Jeg håper dere har hatt en fin dag, så hører dere fra meg i morgen igjen! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg