Italiensk og norsk jul

God morgen fine dere, og ikke minst god 4 advent!
tenk at desember går så fort. Jeg synes adventstiden blir kortere og kortere for hvert år. Jul har alltid vært en veldig viktig høytid for meg, og noe jeg er så veldig glad i. Jeg elsker tradisjonene, pyntingen og å være sammen med alle som jeg er så glad i. Som nevnt tidligere blir Riccardo og jeg i Italia for første gang i eget hus denne julen. Det er så rart og merkelig å skulle være uten familien min, men også så fint å skulle starte nye tradisjoner sammen som par.

Det er merkelig hvordan de norske tradisjonene som man nesten tar litt forgitt når man er hjemme, plutselig blir veldig viktig for meg her. Som for eksempel adventslys, mandel i grøten og å pynte pepperkaker. Disse tingene er så viktig for at jeg skal komme i julestemning, og jeg gjør dem hvert år hjemme i Norge. Her er det ikke vanlig med disse tingene.

Riccardo og jeg pakket med oss julegrøt, adventslys og pepperkakedeig fra Norge, så vi skal nok klare å gjøre både italienske og norske tradisjoner her. Det er kanskje sånn det blir fremover. En god blanding av norsk og italiensk jul.
Jeg gleder meg til å se og lære hvordan italienerne feirer, og hvilke ting jeg forelsker meg i ved deres julefeiring.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg