Jeg er i karantene

Åh, det var absolutt ikke sånn her jeg hadde sett for meg helgen min. De siste dagene har jeg hatt litt hodepine og kjent meg litt sliten, men det har ikke vært så ille at det har fått meg til å føle meg syk. På torsdag morgen våknet jeg med vondt i halsen, og bestemte meg for at det var best å holde meg hjemme den dagen. Man kan ikke være for forsiktig nå, ikkesant? På oppfordring fra legen min fikk jeg bestilt meg en coronatest, som jeg fikk tatt i dag tidlig. Formen min har blitt litt verre, men jeg føler meg fortsatt relativt grei. Vanligvis ville jeg nok fortsatt å dra på jobb, og gjøre andre ting jeg pleier. Jeg kjenner at jeg er frustrert over å ikke kunne gå ut, og at andre må gjøre min jobb fordi jeg har litt vondt i halsen, men jeg vet hvor viktig det er at vi alle tar de symptomene vi har på alvor. Det er ikke noe å tulle med i disse tider.

Så nå sitter jeg her i karantene å lurer på hva jeg skal holde på med i helgen. Vanligvis ville jeg nok møtt noen venner på kafé, dratt på kino med Riccardo eller vært med familien, men nå skal jeg prøve å holde meg aktiv her hjemme isteden. Jeg er egentlig en person som må komme meg ut av huset hver dag, fordi jeg føler at jeg har mistet hele dagen om jeg bare sitter inne. Foreløpig har jeg sittet foran Tven hele morgenen å fått med meg hvertfall 3 episoder av Åndenes makt, så nå tenkte jeg å planlegge dagens middag. Jeg tror jeg skal lage en eller annen gryte, siden det passer så bra nå om høsten. Dessuten er det fredag, og på fredager synes jeg det er hyggelig å bake noe søtt som vi kan ha til dessert. Allerede på mandag bestemte jeg meg for å lage cupcakes i dag, så da får jeg nok sende Riccardo på butikken etterpå for å handle inn alt vi trenger for helgen.

Jeg håper dere holder dere friske, og at dere får en strålende helg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg