Jeg svarer på spørsmål

Hei fine dere!

Her om dagen dukket det opp noen spørsmål på bloggen min som jeg tenkte at jeg kunne svare på i et innlegg.

 Hva skal du bruke dagene dine til der nede?

Akkurat nå føler jeg at dagene går litt for fort for meg her nede. Vi er i full gang med oppussing, som tar mye av dagene mine. Vi er vel ute nesten hver dag å velger ut forskjellige ting til huset, i dag skal vi blant annet bestille nye dører til soverommene. Vi blir begge to helt overrasket over hvor mye det er som må tenkes på i et stort hus som dette, så vi lærer mye nytt hver dag.

Etter at jeg har funnet meg litt mer tilrette her nede skal jeg begynne på et språkkurs. Det er veldig viktig for meg å kunne snakke språket, spesielt siden ingen snakker noe særlig engelsk her. Jeg opplever at italienere generelt er veldig vennlige, og de prøver å forstå deg ved hjelp av kroppsspråk, men det blir ofte litt klønete og slitsomt å ikke bli forstått.

 Er du redd for å bli ensom/kjede deg?

Ja, det skal jeg være helt ærlig å si. Da vi bodde i England i 2019 var jeg veldig ensom, og hadde ingen andre enn Riccardo der. Det var nok ganske naivt av meg å tro at jeg bare kunne flytte dit for en periode uten et nettverk rundt meg, og spesielt siden Riccardo jobbet såpass mye. Vi bodde i en liten leilighet uten balkong, og jeg følte alltid at jeg var sperret inne i den lille leiligheten hele dagen.

Vi har gått noen runder sammen på om det er dumt å flytte til utlandet igjen, og hva vi evt kan gjøre for at ikke vi skal gå i samme felle en gang til. Riccardo arvet nylig et stort og fint hus av foreldrene sine i Italia. Huset har en stor hage, og ligger i et hyggelig nabolag. Dette huset har vært i familien til Riccardo i generasjoner, og vi kunne rett og slett ikke si nei når vi fikk muligheten til å bo her. Vi har brukt mye tid og energi på å egentlig totalrenovere hele huset og tomten, sånn at vi skal få det akkurat sånn som vi vil. Det har hatt mye å si for at jeg skal kunne føle meg hjemme her i Italia. Dette er et hjem som vi skaper sammen, og det føles veldig riktig og trygt for meg å bo her sammen med Riccardo. I tillegg til dette så har Riccardo familie og venner rundt her som vi bor, som jeg har blitt bedre kjent med for hver gang jeg har vært på besøk her. Jeg har allerede noen venninner her som jeg kan møte, og håper på at jeg blir kjent med flere etterhvert.

Foreløpig har jeg ikke kjent at dette har vært feil på noen som helst måte. Jeg vet at familien og vennene mine er veldig ivrige på å komme på besøk, og det gleder jeg meg veldig til.

Hvordan skal du klare deg økonomisk? Vet ikke om du kan jobbe der?

For øyeblikket jobber jeg ikke, og Riccardo betaler for det jeg trenger her nede. Når jeg lærer meg språket så er det litt lettere for meg med evt studier og/eller jobb. Jeg er veldig heldig som ikke trenger å tenke på dette akkurat nå, men jeg vil selvfølgelig være mer selvstendig i fremtiden.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg