Kveldstur, og gode samtaler

God kveld!

 

I skrivende stund sitter jeg her med nesa ned i italiensk bøkene mine. Det går heldigvis fremover, men det er jammen ikke lett! En ting er å pugge språket alene, men en annen er når jeg skal begynne å prate med mennesker. Jeg trodde selv at jeg lå godt an helt til Riccardo skulle teste meg, da skjønte jeg ingenting. Jeg håper jeg klarer å lære meg nok til å klare meg når vi flytter til Roma.

I dag måtte jeg som nevnt i går vaske og rydde absolutt hele leiligheten. Det var litt av et prosjekt, men jeg klarte faktisk å bli ferdig til slutt! Som premie til meg selv tok jeg turen til salongen der jeg fikser neglene mine. I dag hadde jeg lyst til å prøve noe nytt, og etter å ha snakket litt med han som fikser neglene mine ble vi enige om å satse på en litt annerledes form og ombre effekt. Jeg synes de ble skikkelig kule, og er såå fornøyd! Vanligvis går jeg bare for en vanlig rosa farge, men det er alltid gøy å prøve noe nytt. Jeg tenkte egentlig å ta en pedikyr også i dag, men tiden gikk helt ifra meg så det får bli en annen dag. Riccardo og jeg skal i et bryllup i Polen om noen uker, så jeg må få gjort det før avreisen dit! I den anledning skal broren min og jeg faktisk kjøre bilen helt fra Norge til Polen, for å ta det som en liten roadtrip ferie. Jeg gleder meg ekstremt mye, og jeg reiser faktisk til Norge allerede nå på tirsdag!

 Det ble litt endringer i planene våre her, for egentlig skulle både jeg og Riccardo reise sammen til Italia først, men siden han har så mye jobb og møter når vi kommer dit fant vi ut at det var bedre å ta en litt lenger og koselig ferie til Roma evt i august. Jeg gleder meg uansett masse masse til å reise tilbake til venner og familie, og Riccardo kommer selvfølgelig på besøk til Norge noen dager han også. 

Det har vært så utrolig fint vær her i dag, så etter at Riccardo kom hjem fra jobb måtte vi bare nyte solen litt. Vi elsker å gå små turer sammen, det er jo så koselig! Det jeg liker best med det er at vi prater så godt sammen, og vi har det alltid så koselig sammen når vi skravler og trasker rundt. Vi gjorde som vi pleier; kjøpte oss en kaffe på Starbucks og gikk en times tid før vi dro hjem for å lage middag. I dag stod wok på menyen, både jeg og Riccardo ELSKER wok. Vi utfyller hverandre ganske bra egentlig, for jeg spiser alle grønnsakene og han spiser alt av kjøtt, haha.. Maten var veldig god, og nå har jeg som sagt satt meg ned med italiensk bøkene igjen. Nå skal det pugges skikkelig!

 – Jeg håper dere har hatt en fin dag, så hører dere fra meg i morgen igjen!

 

Om du har noen innspill til innlegg du gjerne vil lese, eller bare et spørsmål; ta kontakt på Instagram: https://www.instagram.com/helenehillestad/

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg