Lets talk!

Hei fine dere!

Nå er det på tide med en catch up sammen. Det er mye som har skjedd i det siste, og selvfølgelig skal jeg dele med dere! Da jeg startet denne bloggen lovet jeg meg selv at jeg skulle dele ekte følelser og tanker med dere, og det er veldig hyggelig å se responsen jeg har fått på forskjellige innlegg. I dag skal jeg dele noen av de tingene som jeg har tenkt på i det siste.

 

Minibloggen

Her om dagen kom jeg over minibloggen som jeg startet denne bloggreisen med i 2019! Jeg er så glad og stolt over at jeg turte å starte med blogg, og at jeg delte så mye som jeg gjorde – selv i en såpass sårbar tid. Det var skikkelig gøy å lese gjennom den nå, to år senere! Tenk alle de morsomme tingene vi har gjort som jeg bare har glemt. Det er mye som har endret seg siden da, og jeg er sikker på at det er like mye som har endret seg to år frem i tid.

Om du også ønsker å bla gjennom min første blogg så finner du den HER.

Har jeg blitt en kjedelig person?

Etter at koronaen kom til Norge har jeg vært veldig nøye på å ikke møte for mange personer, men heller holdt meg til mine nærmeste. Jeg har egentlig hatt det helt greit med det frem til nå som vi endelig kan møtes i større grupper igjen. Under perioden med restriksjoner så har jeg ikke mistet energi av å være sosial, heller tvert imot! Jeg har fått energi av å møte andre mennesker, men nå som vi endelig begynner å åpne opp igjen så merker jeg at jeg blir helt utslitt av en hyggelig kveld med mange mennesker på en gang. Det får meg til å bli litt bekymret for hvilke konsekvenser denne pandemien egentlig har hatt for meg som person, uten at jeg har merket det selv. Har jeg endret meg så mye på et år? Uansett, kanskje det rett og slett er fordi jeg er blitt eldre? At jeg nå foretrekker en kveld hjemme med stearinlys og gullrekka på Tven fremfor en kveld ute med drinker og høy musikk?

– Kjenner du deg igjen i dette?

 

Vannlekkasje

Den 11 juni fikk vi tidenes vannlekkasje hjemme hos mamma, der jeg har bodd siden jeg flyttet hjem fra England. Vi måtte flytte ut på dagen, og vi måtte rive opp gulv og vegger i store deler av huset. Sommeren som egentlig skulle være ganske rolig og preget av mye tid med venner og familie før jeg flytter, endret seg brått. Nala og jeg flyttet til storebroren min et lite stykke unna, og her har vi bodd siden da. Midt oppi planlegging av flytting til Italia måtte vi plutselig flytte enda en gang midlertidig. Det har vært en ganske stressende periode for oss alle. Nå har jeg bokser meg ting og klær litt fordelt hos forskjellige familiemedlemmer, siden vi måtte tømme mye av huset. Det skal bli spennende å se hvor mye ting som jeg glemmer igjen her under flyttingen.

 

Nala 10 mnd

Tenk at den lille søte valpen som jeg plukket opp på lillejulaften snart fyller elleve måneder! Jeg skjønner ikke hvor den tiden har blitt av.. Hun har vært en fryd å oppdra, og jeg blir overrasket hver eneste dag over hvor fort hun lærer nye ting. Nala elsker å være i nærheten av oss hele tiden, og er den mest kosete og rolige hunden jeg vet om. Vi har virkelig fått oss en ny bestevenn, og vi kunne ikke vært mer heldige!

Det er noe med den kjærligheten man får fra et dyr som jeg tror vi har veldig godt av. Det er en egen ro og glede, og en som bare er der for deg gjennom alt godt og vondt. Jeg merker veldig på min egen psyke at jeg har hatt veldig godt av å ha Nala i livet mitt. Jeg er så glad for at jeg trosset det mange sa til meg om at jeg skulle vente med hund til vi hadde roet oss ned og flyttet til Roma. Jeg tror faktisk at å ha Nala med meg til Italia vil hjelpe meg med å bli mer komfortabel der nede. Da må jeg liksom ut å blir kjent i området, oppdage steder jeg mest sannsynlig ikke ville gjort uten henne. En annen fordel er jo også hvor fort mange kommer i kontakt med nye mennesker når man har hund!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg