Lunsj på den søteste restauranten i England

Heisann!

Nå er jeg tilbake i bloggingen for fullt vet dere! Og som vi har ryddet i dag, jeg spør meg selv hele tiden om hvordan to mennesker kan rote så mye, og så fort, det er jo helt vilt. Vi har dessverre ikke oppvaskmaskin i denne leiligheten, og det er noe jeg virkelig får kjenne på. Så til alle dere som synes det er kjedelig å tømme og fylle oppvaskmaskinen, tenk på oss som må vaske opp alt for hånd!

Etter at vi ryddet og vasket hele leiligheten nok en gang, dro vi på lunsj til favoritt restauranten min her i England. Vi koser oss så mye der, utsikten er helt utrolig -og det er maten også. Vi hadde en helt fantastisk kelner i dag, som vi skravlet med i sikkert en time, stakkars. Hun lærte oss mye spennende om byen, og vi fikk en del nyttige tips. Vi har jo for eksempel kjøpt masse flaskevann, for vi har ikke stolt på springvannet her, men hun fortalte at det ikke var noe vits i for der vi bor er det akkurat som i Norge. Vi lærte noe annet spennende av de som jobbet på restauranten i dag! Noen av de hjemløse i vårt område tydeligvis velger å bo på gaten fremfor i leiligheten de får tilbudt av staten. Dette kom som et sjokk på meg, for jeg har jo sett at en stor andel av de hjemløse i dette området er unge jenter på min egen alder. Nå må jeg passe meg litt for hva jeg skriver kjenner jeg, for jeg mener absolutt ikke at ALLE de hjemløse her ønsker av fri vilje å bo på gaten. De på restauranten mente at dette var fordi de kunne tjene så mye fra forbipasserende, og at de kunne leve helt greit på dette senere. Jeg personlig tenker at dette høres veldig rart ut, og skal lese meg litt mer opp på dette temaet. 

Nå har vi nettopp kommet hjem, og er ganske slappe begge to. Planen utover kvelden er nok å sette seg å se på en episode eller to av Vikings – Det er forresten er skikkelig godt serietips for alle som liker historie og action. Deler av serien er basert på ekte historie, og noe er selvfølgelig laget for spenning i serien, men om dere sliter med å finne noe å se på sammen er denne helt super – Vi er helt hekta begge to!

 

Ha en god kveld, så hører dere fra meg i morgen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg