Ny båttur, delfiner og min første fisk

Heisann! 

 

Jeg innså da jeg våknet i dag at jeg helt glemte å blogge i går, jeg var så opptatt av den snapchatten jeg holdt på med at det gikk helt i glemmeboka. I går var det veldig overskyet her og meste parten av dagen gikk ut på at Riccardo prøvde å lære meg å spille badmington, noe jeg tydeligvis var skikkelig dårlig på. Solen var vell totalt fremme i en time i går, så jeg fikk lagt meg en liten time i solen før jeg begynte å gjøre meg klar for middag. Riccardo hadde booket et bord på en helt fantastisk sjømat restaurant med bord helt ytterst på bryggen så vi kunne se rett ned på fiskene under oss. Skikkelig kul opplevelse!

I dag startet dagen allerede i 8 tiden her hos oss, for Riccardo hadde booket den samme båten som vi leide sist med de samme menneskene som jobbet på til i dag. Jeg koste meg så sykt mye sist gang vi gjorde det, så han hadde fikset det for meg, for en kjæreste jeg har!  I dag skulle vi et stykke unna med båten for å dra til et sted de kalte akvarium, og det var ikke uten grunn. Vi hadde god tid på båten før vi kom frem dit så vi fikk servert en god frokost, og vi gikk etterhvert for å sole oss på taket. 

Da vi kom nærmere og nærmere dit vi skulle kunne jeg se hvor klart vannet var under båten, det var rett og slett sånn at det føltes ut som at jeg så gjennom en glassvegg. Stedet kapteinen kalte akvariumet var ved en øde øy midt i ingensteds, og det var bare oss der. Vannet var krystallklart, og det eneste av liv rundt oss var geitene som bodde på øyen, måkene som fløy rundt oss og de store fine fiskene i vannet rundt oss, Det var så idyllisk at det ikke kan beskrives med ord, og på bildene har man ikke sjans til å se hvor fint det egentlig var. 

Vi måtte selvfølgelig snorkle litt rundt der, og det var skikkelig kult, en opplevelse for livet. Og vi så faktisk noen delfiner som svømte rett ved båten vår da vi skulle til å hoppe ut i vannet! Det var så kult, men samtidig så skummelt. Kapteinen mente at han var 90% sikker på at det var delfiner og ikke hai, så jeg ventet til Riccardo og moren var gått ut i vannet før jeg turte å hoppe uti selv, haha.. Etter en stund med soling på båten ville kokken fiske middagen var fra havet, og spurte om ikke jeg ville være med. Jeg har aldri fisket i hele mitt liv, og tenkte at det hadde vært kult å prøve! Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg dro opp fisk etter fisk hvert minutt, det var så enkelt å få napp der vi lå. Vi fisket med brødbiter, og det funket som bare det. Jeg var jo egentlig veldig trist for de fiskene jeg dro opp, og jeg ville bare slippe dem ut igjen. Jeg husker ikke hvor mange fisk vi tok opp, men det jeg vet og som jeg er veldig stolt av er at jeg fikk den største! Det er viktig å få med. 

De hadde spurt på forhånd om det var noe spesielt vi ville spise, og de hadde fikset absolutt alt og litt til.. Jeg er ikke noen stor fan av fisk, spesielt ikke sånn som de tilbereder den her, og jeg spiser egentlig ikek så mye kjøtt heller, så for meg gikk det mest i forskjellige salater og dressinger i dag. Riccardo derimot var overlykkelig over at vi skulle ha grillet fisk. 

Etter maten var det litt fiske rester igjen som vi bestemte oss for å mate måkene med, og fy søren så kult det var! Vi holdt ut en fisk i hånden og det kom sikkert ti stykker på en gang som prøvde å nappe den ut av hendene våres. Jeg var jo som alltid litt redd og kastet fiskene opp i luften, og måkene klarte faktisk å fange dem i luften! Jeg tuller ikke når jeg sier at vi til slutt var omringet av sikkert 20 måker. 

Etter en lang dag på båten var det godt å sette nesa hjemover, og jeg har allerede rukket å ta meg en dusj og spise en pose potetgull etter at vi kom hjem. Man må jo unne seg noe godt på ferie? 

 

Det ble en lang oppdatering i dag, men jeg håper dere likte den! Ha en fin kveld, så hører dere fra meg i morgen. 

 

-Om du har noen innspill til innlegg du gjerne vil lese, eller om du har et spørsmål; ta kontakt på Instagram : Helenehillestad.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg