Nytt språk, ikke alltid like lett

Heisann!

 

Jeg håper det går bra med dere, og at dere alle har hatt en fin uke så langt! Her har dagene bare flydd forbi den siste uken, og jeg kan ikke engang huske hva vi har gjort de siste dagene. Jeg har vært så dypt fokusert på å lære meg italiensk de siste dagene, og det er ikke en lett jobb kan jeg love dere. I det ene øyeblikket føles det som om jeg har store fremskritt, og det andre sekundet føles det ut som at jeg aldri kommer til å mestre det. Jeg burde nok meldt meg på et språkkurs, men jeg har en så fantastisk app som funker som bare det – Memrise. Den er helt gratis og så enkel og grei å bruke – virkelig å anbefale til alle dere som ønsker å lære et nytt språk! Den lærer deg mest forskjellige ord og nyttige setninger for å gjøre seg forstått, og jeg har hatt stor nytte av den! Riccardo mener at jeg må skaffe meg en lærerbok snart ,for å lære meg språket på et litt mer grundig plan, så jeg får nok ta meg en tur på nettet og se hva jeg finner der. 

Jeg har helt til nå bare skrevet i en gammel skolebok fra tiden jeg studerte på BI, rett og slett fordi jeg har vært for lat til å gå å kjøpe meg en ordentlig notatbok. Det har vært veldig kaos i notatene, og i dag tvang jeg meg selv til å løpe til kjøpesenteret for å kjøpe en egen til italiensken, så nå skal det bli orden her. Jeg kunne ikke la være å kjøpe denne søte notatboken når jeg så den!

Riccardo kom nettopp hjem fra jobb her, så da vartet jeg selvfølgelig opp med god middag som var klar til da han kom hjem. Det er hyggelig å føle at jeg kan bidra med sånne små ting, nå som det bare er han som jobber. Nå har jeg sittet med hodet ned i boken å øvd i sikkert fire timer i dag, og er helt ør i hodet, så det blir nok tidlig kvelden på meg i dag. 

 

Ha en fin kveld!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg