Oppdatering : Om et år

Hei, og god morgen! For litt over et år siden skrev jeg et innlegg om hvor jeg så meg selv om et år, og hva jeg ønsket å oppnå. I den anledning tenkte jeg det var gøy å gi dere en liten oppdatering på punktene jeg skrev da, og fortelle litt om hvordan det går nå.

Studere

I fjor skrev jeg at jeg var 100% sikker på at jeg ville studere i 2020, og at jeg ønsket å sette meg inn i hva jeg ønsket å jobbe med. Jeg ønsker fortsatt å studere i fremtiden, men jeg har ikke søkt meg inn på noen studier i år. Jeg har fått god tid til å tenke på hva jeg ønsker i livet, og hva som er viktig for meg. Så jeg vil ikke stresse for mye med studier, og tenker at det kommer når jeg finner noe jeg ønsker å studere. Om det er om et år eller fem er jeg ikke så nøye på.

Ha en hund

Vi står på en venteliste hos en fantastisk oppdretter av Golden retriever valper, og forhåpentligvis blir det valp i desember i år! Jeg har snakket om å få hund i mange år nå, men vi har vært litt usikre på når det kan passe seg best for oss. I fjor reiste vi veldig mye, og vi hadde ikke hatt tid til en hund i det hele tatt. Nå har vi blitt et år eldre, og planene våres har endret seg. Vi har valgt å pusse opp huset i Roma, og er egentlig klare for å slå oss til ro der om et års tid.

Spare penger til leilighet

Det har ikke blitt så mye sparing av penger i år dessverre, så dette punktet tar jeg med meg videre til 2021. Forhåpentligvis kommer ting sakte og sikkert tilbake til normalen, og vi kan alle begynne å fylle opp sparekontoen igjen!

Være mer selvstendig

Dette var et viktig punkt for meg i fjor, for jeg følte at jeg ikke kunne bidra økonomisk da vi bodde i England. Det er ikke hyggelig å vite at du er 100% avhengig av partneren din selv på de minste ting. Riccardo har alltid sagt at det ikke er noe problem for han, men jeg har følt en del på dette. Det siste året har jeg jobbet selv, og jeg har tjent mine egne penger.

Snakke italiensk

Det var nok litt ambisiøst av meg å håpe at jeg kunne snakke italiensk allerede, men jeg har jobbet hardt med italiensken det siste året. Jeg har prøvd å studere hver dag, men jeg har fortsatt en lang vei å gå, italiensk er komplisert. Jeg vil så gjerne lære og prate til jeg flytter dit selv en dag, så jeg skal ikke gi meg enda.

Fortsette å blogge

Det har gått opp og ned med bloggingen, jeg har nok ikke vært så flink til å oppdatere som jeg hadde ønsket. Jeg synes det er veldig gøy å blogge, og ikke minst å se at det er så mange av dere som følger med på den! Sånn som det ser ut nå ønsker jeg å fortsette med bloggen, og fortsette å oppdatere så mye som mulig.

Hvor ser du deg selv om et år?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg