Oppussing av huset i Roma – gjesterom

God morgen fine dere!

I dag skjer det noe gøy som jeg har gledet meg små lenge til ; vi skal endelig begynne med å pusse opp huset i Roma. Vi har jo egentlig vært i gang en stund, men foreløpig har det bare vært bytting av rør, flytting av vegger og sånne “kjedelige” ting. Vi starter i dag i den ene enden av huset (et av to gjesterom), og jobber oss bortover. Nå tenker kanskje dere : hvordan kan dere pusse opp når dere ikke er i Roma? Vel, vi er så utrolig heldige å ha snille folk rundt oss som har gått i butikker på FaceTime og vi har kunnet velge alt av fliser og farger utifra det. Litt kaotisk, men jeg tror det blir veldig bra til slutt. Siden jeg ikke har noe særlig bilder av det rommet skal jeg prøve å forklare så godt jeg kan..

Vi starter som sagt med det ene gjesterommet vårt. Takhøyden er på rundt 4 meter høyt, og rommet er kvadratisk og relativt stort. Det har sitt eget bad, som vi også begynner å pusse opp nå snart. På soverommene har vi tenkt å holde vegger og gulv så nøytrale som mulig, sånn at vi heller kan bytte farger på detaljene i rommet : gardiner, puter osv. men siden dette er et soverom ønsker jeg også at det skal være en varm tone i veggene, så vi har tenkt på en type lys beige som på bildet jeg fant på google under her. Vi elsker også ideen om å ha en mørkere farge på veggen bak sengen.

Gulvet på rommet er en mørk brun farge som kan minne litt om den på bildet. I taket er det så utrolig fine rosetter og detaljer, så jeg håper på å få opp en lysekrone der etterhvert. Jeg er ikke 100% sikker på hvor lang tid det vil ta før rommet er klart, men jeg vil anta at både badet og rommet er klart på noen uker.

Altså, dere aner ikke hvor mye jeg gleder meg til dette huset er ferdig, og vi endelig kan flytte inn. Det føles ut som evigheter siden vi begynte å pusse opp i mars, så ble det jo en ganske lang pause i prosjektet på grunn av corona også da. Forhåpentligvis er alt klart om ca et år, men jeg har en liten følelse på at det kan ta lenger tid.. Vi skal endre hele hagen også, så vi må nok smøre oss med tålmodighet fremover. Uansett så har vi veldig mye spennende og morsomme prosjekter foran oss, som jeg gleder meg til å ta dere med på! Jeg skal selvfølgelig legge ut bilder/video så dere også skal få se, og kanskje dere kan komme med tips til hva dere ville gjort?

Har dere noen forslag til hva dere ville gjort så gi meg gjerne beskjed, vi tar imot alle de tipsene vi kan få!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg