Tanker på morgenkvisten

God tid er undervurdert – I skrivende stund sitter jeg i sofaen med en kopp kaffe før jeg må begynne å gå mot toget for å komme meg på jobb. I dag stod jeg opp hele tre timer før jeg skulle gå ut døren, noe jeg har gjort de siste par årene. Om du hadde spurt meg for to år siden hadde jeg nok sagt at jeg prioriterte søvn fremfor å ha god tid om morgenen, men nå som jeg har blitt eldre har jeg innsett hvor behagelig jeg synes det er å kunne starte dagen rolig før jeg løper ut døren. Jeg liker å kunne lage meg en god frokost, og det får meg til å føle meg så mye bedre hele dagen om jeg har hatt tid til å fikse meg ordentlig om morgenen.

En annerledes jul – De siste årene har Riccardo og jeg feiret jul sammen med min familie i Norge. Det har vi gjort mest fordi jeg har en større familie her, og vi har mange faste familieselskaper hele julen. I år hadde vi lyst til å få svigermor over fra Italia for å være med å feire sammen med oss, men det ser mørkt ut nå. Jeg tror vi alle vil kjenne på at vi må endre planer og tradisjoner dette året, vi må ta hensyn til de som er syke og eldre og kan ikke ha de store selskapene som vi pleier å ha. Om moren til Riccardo kommer hit vil hun måtte sitte hele oppholdet i karantene, noe som gjør oppholdet her vesentlig mye mindre koselig enn om hun hadde sluppet.

Møbelsnekker, Ikea eller andre alternativer – Som dere vet er vi midt i oppussing av huset i Roma, og i det siste er det walk in closet som har stått i fokus. I første omgang var planen at en møbelsnekker skulle bygge skapet vårt etter eget design, men da vi ikke kunne få det helt som vi ønsket syntes vi det var dyrt for noe vi ikke likte 100%. Da gikk tanken over på om vi bare skulle ta en “billigere” løsning, og gå for IKEA skap. Vi dro til Ikea for å se hva de kunne tilby for et skap som vårt, men vi ble nok ganske fort enige om at det ikke ble som vi ønsket heller. Så de siste ukene har jeg prøvd å lage tegninger og designe skapet slik som vi ønsker det, og håper vi kan finne et firma som kan hjelpe oss med å bygge det. Det er jammen ikke lett å pusse opp et hus i et annet land, spesielt ikke når man ikke er der selv for å se og snakke med dem som jobber med huset.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg