Topp 5 : ting som gjør meg glad

Rutiner 

Jeg er helt avhengig av rutiner for å ha det bra i hverdagen. Først og fremst er jeg et menneske som blir med produktiv og inspirert til å gjøre ting om jeg står opp tidlig. Alarmen min ringer klokken 07.00 hver eneste dag, også i helgene. Selv om jeg helst skulle ligget i sengen noen timer til i det øyeblikket alarmen ringer, vet jeg at jeg blir sur og grinete om jeg “kaster bort” dagen min.

Jeg merker spesielt godt nå som jeg har Nala hvor viktig det er for meg å ha rutiner. Det er den eneste måten jeg får dagen til å gå opp på. Jeg gir alltid maten hennes på faste tider sånn at jeg ca vet når hun kommer til å sove og når hun må ut. Jeg utnytter tiden så godt jeg kan når jeg vet at hun skal sove, da får jeg tid til å blogge, trene og andre ting jeg må gjøre.

Mat/godteri

 Haha, Riccardo mener at jeg alltid blir glad når jeg spiser god mat eller godteri. Om vi har hatt en krangel eller diskusjon går Riccardo å kjøper noe han vet at jeg liker på butikken, da blir jeg visst blid igjen. Godteri og sjokolade er alltid en vinner hos meg.

Frisk luft 

Selv om det frister mest å bare ligge på sofaen noen dager, vet jeg at jeg blir i så godt humør av å ta en tur ut i frisk luft. Jeg gleder meg til Nala blir større og vi kan gå litt ordentlig turer sammen. Det er positivt med å ha hund, du blir tvunget ut av huset uansett vær.

Orden

Jeg får panikk av å ha rot og kaos rundt meg. Jeg står heller to timer å vasker opp før frokost, enn å bare la det stå til etterpå. Jeg vet at jeg er ekstrem på dette, men jeg ser ikke noe negativt i å ha litt orden.

Kvalitetstid med noen jeg er glad i 

Det viktigste punktet på listen, helt klart. Å møte venner eller familie, spise god mat, spille brettspill eller finne på noe annet gøy. Jeg elsker den følelsen av å legge bort mobilen, å nyte tiden sammen med noen jeg er glad i. Jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å samle en god gjeng å feire at corona er over. Jeg elsker å oppdage nye steder, dra på museum eller kino sammen med venner og familie. Da blir jeg skikkelig glad.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg