Valp – forberedelser

Hei, og god kveld!

I dag har jeg virkelig satt i gang med prosjekt valpe forberedelser, og som jeg gleder meg!! Min gode venninne Andrea har vært innom i dag med to kjempe fine bur som vi kan arve fra hennes hund Vita. I tillegg til det hadde hun med både refleksvest og et bånd som passer perfekt i valpetiden! Dette var jo helt supert for oss som sikkert må bytte ut dette etter noen måneder uansett, da han har vokst ut av det. Et bra tips til alle dere som skal få dere en hund: spør de rundt dere om de har noe utstyr som dere kan arve. Der er det mye penger å spare!

Etter å ha gått gjennom handlelisten vår og luket ut en del ting som jeg fant ut at vi egentlig ikke trengte, ser handlelisten vår foreløpig slik ut:

Mat/drikke skål

– Matte til å ha under skålene

– Teppe

– Leker/bamser

– Seng

– Sele/halsbånd

– Bilbur/sele

– Grind til å ha rundt peisen

Jeg har bestemt meg for å slette hele handlelisten fra nettet, og bare dra i fysiske butikker. Det er første gangen vi får valp begge to, så det greit med veiledning og hjelp i forhold til hva vi skal kjøpe. Det er jo faktisk en veldig koselig ting å gjøre sammen med Riccardo, så får han blitt med å bestemme litt han også – hehe!

Min fine hund Ludvik som dessverre gikk fra oss i 2015.

Jeg tar gjerne imot tips til ting vi bør huske å kjøpe, og/eller erfaringer fra deg som har hatt valp før, det vil nok være til stor hjelp for en kontrollfreak som meg!

Ha en fin kveld!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg