Verdens fineste dag

Heisann dere!

 

Nå har jeg akkurat kommet ut av dusjen og lagt meg ute i en hengekøye i hagen, jeg er så slapp nå! Jeg har ligget å sett på alle de fine bildene og videoene fra denne dagen, det har virkelig vært en skikkelig drømmedag. 

Planen var å stå opp i åtte tiden sånn at vi hadde god tid til å gjøre oss klare for dagen, Jeg hadde ansvaret for vekkerklokkene siden Riccardo ALLTID forsover seg, men gjett hva det gjorde vi faktisk i dag også. Jeg våknet ikke før halv ti, en halvtime før vi skulle være ved båten.. Så typisk! Men det var heldigvis ikke noe problem, og vi kom oss avgårde ikke så alt for lenge etter det som var planen. 

Som jeg nevnte i går hadde vi leid oss en stor båt med en kaptein og kokk som skulle kjøre oss rundt hele dagen. Det var noe av det smarteste vi kunne gjort! FYSØREN så moro vi hadde det i dag. Vi fikk en kjempe fin båt, og de viste oss de flotteste stedene rundt der vi bor. Vi la oss opp på taket av båten og fikk servert alt fra øl til iste. Det var ekstremt varmt, men siden det var så mye vind ble vi ikke noe spesielt plaget av det. Etter å ha sett hele Ayvalik fra båten kjørte vi videre mot noen øde øyer som det visstnok var kjempe fint å dykke ved. Vannet var krystallklart, og vi kunne se kjempe langt under vann! Det var så utrolig kult å se alle de forskjellige fiskene, selv om jeg var litt redd også. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg blir liksom litt redd i vannet når jeg føler at jeg ikke har kontroll på alt jeg har rundt meg.

Etter et par timer med svømming og dykking fikk vi servert herlig lunsj av kokken! Hun hadde spurt om hva vi ønsket å spise fra før av, så vi fikk alt fra stekte grønnsaker, hjemmelaget pomfri, pasta med pesto og biff. Jeg spiste så mye at jeg nesten ble helt dårlig haha.. 

Kapteinen kjørte oss videre til noen andre øde øyer i nærheten av Hellas, men skal jeg være helt ærlig så syntes jeg det var litt trist å se alt vi fant der. Det var flere ødelagte oppblåsbare båter, pledd og sko.. Det var helt tydelig at det var saker og ting fra flyktingbåter som det ikke hadde gått så bra med. Jeg har ikke tenkt så mye på det imens vi har vært her nede, men vi er jo faktisk så utrolig nære mennesker som flykter for livet sitt, krig og elendighet. Det var vondt å se, ikke bare var det en båt, men det var flere. 

Etter å ha vært ved disse øyene en liten stund tok vi turen videre til dypere vann, og der snorklet vi en del! Riccardo er jo helt gal og svømmer langt fra båten, men jeg holdt meg som regel innenfor en ti-meters avstand! Jeg er jo så redd for hai, de prøvde å overbevise meg om at ikke det fantes hai der vi badet, men det stolte jeg ikke på! Etter mye bading fikk vi servert is i meloner, Riccardo fikk vanilje og jeg fikk karamell! Isen var veldig god, men jeg syntes den hadde en veldig klissete og slimete konsistens, det viste seg at de har tyggegummi i isen her! Jeg syntes det var litt rart, men Riccardo mente ar det var den beste isen vi kunne få noe sted, så da spiste jeg den opp, haha. Denne dagen har vært så sykt fin, og jeg kan anbefale absolutt alle å ta en sånn tur når de er på ferie! Det er noe helt annet enn å være på turistbåter fulle av mennesker. 

I morgen skal vi spise en bedre brunsj ute, og bare slappe av ved bassenget resten av dagen. Det blir deilig! 

Jeg håper dere har hatt en fin dag! 

– Har du noen spørsmål eller innspill til innlegg du gjerne vil lese; ta kontakt på Instagram: Helenehillestad. 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg